Detalii articol - Bergerat Monnoyeur Romania

Cat Certified Rebuild

MAXIMIZAȚI INVESTIȚIA ÎN UTILAJE

Numele spune totul. Programul Cat Certified Rebuild (CCR) ia utilajele aflate la finalul ciclului de funcționare și le reconstruiește  total  sau doar o parte a lor, oferind în acest mod  clienților performanța și productivitatea unui utilaj nou și utilajului  un nou ciclu de viață.

CCR înseamnă mult mai mult decât o revizie capitală și sunt disponibile cinci niveluri diferite ale acestui program. În acest mod clienții pot alege ceea ce este potrivit pentru ei”, a precizat Damian Burchacki, Director Product Support in cadrul Bergerat Monnoyeur Polonia. „Aș putea spune că cea mai populară este opțiunea Certified Powertrain Rebuild. Aceasta acoperă totul de la radiator până la jante sau roți de antrenare ale șenilelor.

Mineritul, construcția de drumuri și, în special, carierele sunt industrii și aplicații ale căror utilaje se pretează pentru CCR. Potrivit lui Damian, utilajele care lucrează în cariere acumulează un număr mare de ore de funcționare și au un regim de lucru dificil. De exemplu, pot fi recondiționate utilaje vechi de 3 ani cu 15.000 de ore de funcționare dar și utilaje vechi de 10 ani cu 35.000 de ore. Cu toate acestea, nu doar numărul de ore mare este motivul pentru care clienții aleg momentul recondiționării utilajelor.

Mulți clienți și operatori apreciază avantajele utilajelor lor actuale. Au început cu un echipament fiabil și durabil care a făcut față provocărilor. Acum ei sunt interesați să recapete aceeași fiabilitate și durabilitate. În funcție de nivelul și dimensiunea utilajului, recondiționarea pentru utilajele medii înseamnă aproximativ 65% din prețul unui utilaj nou, și 55% în cazul utilajelor mari.”

De exemplu, Damian spune că recondiționarea unui încărcător frontal Cat 972 durează cam două luni. În acest timp, și pentru a evita timpii de nefuncționare, poate fi furnizat un utilaj închiriat la un preț special. „Atunci când vine vorba de vopsea, clienții pot alege. Avem opțiuni. Unii nu sunt interesați de acest aspect, unii doresc vopsea de bază, iar alții vor ca utilajele să aibă un aspect la fel de atractiv ca performanțele.”

Un CCR complet începe cu o inspecție detaliată. Utilajul este apoi complet dezasamblat și reconstruit de la bază, cu cele mai noi actualizări tehnologice. Au loc peste 350 de inspecții și teste. Sunt înlocuite aproximativ 7.000 de piese, inclusiv furtunuri, curele, etanșări, garnituri, lagăre, comutatoare, cabluri, și senzori și ceasuri.

După recondiționare, clienții pot să păstreze același nivel înalt de tehnologie pentru utilaj și să profite de opțiuni de garanție similare cu cele pentru utilaje noi, care să acopere lanțul cinematic al mașinii prin EPP (Plan de protecție extinsă) precum și de o garanție pentru toate piesele noi înlocuite. Cea mai uzuală alegere a clienților este garanția pentru lanț cinematic și hidraulica pe o perioadă de 36 de luni sau 6.000 de ore.

Mathias Donguy, expert Caterpillar în soluții globale de aftermarket, a mai explicat: „Avem mai multe opțiuni de garanție disponibile, indiferent de nivelul CCR pe care îl alege clientul. Standardul este de 12 luni, dar clienții pot alege o garanție de până la 60 de luni.”

Damian a continuat: „Obiectivul nostru este să garantăm același nivel ridicat de calitate ca pentru un utilaj Cat ieșit din fabrică. Am văzut câteva încărcătoare medii pe roți recondiționate care au reușit să atingă 20.000 de ore și încă funcționează bine. Noi putem garanta până la 10.000 de ore.”

Totuși, este important de reținut că, adesea, clienții compară prețul de recondiționare cu prețul unui utilaj nou. Dar trebuie să luați în considerare și alți factori. Care este consumul de combustibil al unui utilaj mai vechi, față de unul nou? Și cum rămâne cu productivitatea, eficiența și garanțiile? Toate acestea contează pentru costul de întreținere și exploatare.

BENEFICII PENTRU DEALERII CAT

Pe lângă avantajele pentru clienți, programul CCR oferă avantaje și dealerilor Cat. „Dealerii pot oferi clienților soluții la prețuri accesibile, mecanicii au de lucru, iar loialitatea față de marcă are continuitate”, a spus Mathias. „La sfârșitul ciclului de viață al unui utilaj și când clienții văd avantajele și accesibilitatea unui CCR, cel mai probabil vor păstra utilajul Cat”.

REACȚIILE CLIENȚILOR

Potrivit lui Damian și lui Mathias, clienții reacționează pozitiv la programul CCR. „După ce văd la lucru utilajul care are  o garanție similară cu cea a unui utilaj nou, vor să recondiționeze și alte utilaje”, a adăugat Mathias.

Damian este de acord: „Clienții sunt surprinși când văd vechiul lor utilaj arătând ca unul nou. Îmi amintesc de un client care a recondiționat un Cat 972G care avea 25.000 de ore. A fost impresionat din punct de vedere vizual. Dar a fost și mai impresionat de performanțele lui. Avem multe astfel de povești de succes. Din experianța mea, când un client recondiționează un utilaj pentru a doua oară, atunci știm amândoi că prima recondiționare a fost decizia potrivită.”